"Necromunda Underhive" : Wyrd

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"Necromunda Underhive" : Wyrd

Messagepar ErikManAnLyr » 24 Avr 2014, 16:41

Pour ceux que cela pourrait intéresser
Wyrd

Career: Any except Adepta Sororitas, Imperial Psyker or Tech-Priest.
Cost: 300 xp.

Wyrds are individuals who possess a small spark of psychic ability. These individuals may not even consider themselves psykers but simply gifted, blessed or lucky—but their powers are very real. From the thief who can steal in plain sight and never be remembered, the arbiter who gets a strange feeling that makes him duck a second before the bullet hits the wall above them, to the ganger burnt for being able to heal wounds with a touch, the power of a wyrd can be seen as a vital edge or a mark of damnation. A wyrd’s power remains small and stable, and though he will never ascend to the power of even the lesser true psykers, he is nonetheless tempting to the predators that lurk in the warp and hunger for reality and flesh. Many wyrds pass through their whole lives without
their power being discovered, but those who are discovered face the same fate as more powerful true psykers: the dark holds of the Black Ships and a life of pain and suffering. A rare few wyrds may come to the notice of an Inquisitor who has use for a skilled individual with a unique edge.
effects
Apply all of the following changes to your character. Corruption: You start the game with 1d5 Corruption Points.
Wyrd Power: You have a single psychic power that is randomly generated at the point of character creation (use Table 5–15: Random Psychic Powers on page 149 of the Dark Heresy Rulebook). You have no psy rating. Instead, you always roll 1d10 and add your Willpower bonus to use the power. You generate Psychic Phenomena as normal, but may re-roll a result of 9 on the power roll. You may never gain additional psychic powers except by metamorphosing into a full nascent psyker (see pages 89-90 in The InquIstors Handbook). You are, however, a psyker for the purposes of rules that relate to psykers.
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Re: "Necromunda Underhive" : Wyrd

Messagepar ErikManAnLyr » 25 Avr 2014, 09:24

Arkan a écrit:Moi, le "psyker" m'interesse :)


Pour info, le Wyrd est totalement différent du psyker tel qu'il est décrit dans Dark Heresy.
Donc, tu ne peux être simplement complètement un Wyrd.
Comme base pour ton perso, tu seras une racaille et avec ça, ton perso, à force d'avoir été exposé à certaines choses dans le cloaque, connaitra de légères mutations qui le feront plus ou moins devenir un Wyrd.
Pour l'historique du perso, je te laisse définir comment cela a pu arriver et de quel gang il était : à priori, soit un Orlock, soit un Delaque ou une Escher... mais en fait, pas un Van Saar car ils on se ce qu'il faut pour se protéger de l'environnement hostile des Bas Fonds.
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